INNEHÅLL
Om supportläge
Läget "supportläge" i appen är i första hand till för att kunna göra felanalyser och felsökningar om något gått snett i vanliga läget.
Notera att i "supportläge" kommunicerar appen med servertjänster i en fristående TEST-miljö (fn. http://tgisbeta.timmerweb.nu/).
Åtgärdsobjekt lagras endast temporärt i en testdatabas.
Det framgår tydligt i appen när man är i "supportläge". Både text och symbol visas.
Slå på supportläge
Steg för steg:
- Se till att appen "Timmerweb" är stängd och avslutad. (dubbelklicka på hemknappen osv. för att avsluta appen)
- Öppna surfplattans Inställningar.
- Klicka fram Timmerweb Standalone bland listan med appar en bit ner.
- Sätt på "Aktivera supportläge".
- Gå ur inställningar.
- Starta Appen.
- Verifiera att det står "supportläge", annars gör om ovanstående.
Nu kommunicerar appen med servertjänsterna i en fristående TEST-miljö (fn. http://tgisbeta.timmerweb.nu/) för att söka, hämta och spara temporära åtgärdsobjekt, samt att installera bakgrundskartor.
Kolla gärna Inställningarna i appen, och vid behov ändra inloggningsuppgifter för supportläget.
Stänga av supportläge
Steg för steg:
- Se till att appen "Timmerweb" är stängd och avslutad. (dubbelklicka på hemknappen osv. för att avsluta appen)
- Öppna surfplattans Inställningar.
- Klicka fram Timmerweb Standalone bland listan med Appar en bit ner.
- Slå av "Aktivera supportläge".
- Gå ur inställningar.
- Starta Appen.
- Verifiera att det INTE står "supportläge", annars gör om ovanstående.
Nu kommunicerar appen med servertjänsterna i DRIFT-/PRODUKTIONS-miljö (http://www.timmerweb.nu/) för att söka, hämta och spara åtgärdsobjekt permanent, samt att installera bakgrundskartor.
Kolla gärna Inställningarna i appen, och vid behov ändra inloggningsuppgifter för normalläget.
...