Page tree


INNEHÅLL

Om supportläge

Läget  "supportläge" i appen är i första hand till för att kunna göra felanalyser och felsökningar om något gått snett i vanliga läget.

Notera att i "supportläge" kommunicerar appen med servertjänster i en fristående TEST-miljö (fn. http://tgisbeta.timmerweb.nu/).

Åtgärdsobjekt lagras endast temporärt i en testdatabas.

Det framgår tydligt i appen när man är i "supportläge". Både text och symbol visas.

Slå på supportläge

Steg för steg:

  1. Se till att appen "Timmerweb" är stängd och avslutad. (dubbelklicka på hemknappen osv. för att avsluta appen)
  2. Öppna surfplattans Inställningar.
  3. Klicka fram Timmerweb Standalone bland listan med appar en bit ner.
  4. Sätt på "Aktivera supportläge".
  5. Gå ur inställningar.
  6. Starta Appen.
  7. Verifiera att det står "supportläge", annars gör om ovanstående.

Nu kommunicerar appen med servertjänsterna i en fristående TEST-miljö (fn. http://tgisbeta.timmerweb.nu/) för att söka, hämta och spara temporära åtgärdsobjekt, samt att installera bakgrundskartor. 

Kolla gärna Inställningarna i appen, och vid behov ändra inloggningsuppgifter för supportläget.

Stänga av supportläge

Steg för steg:

  1. Se till att appen "Timmerweb" är stängd och avslutad. (dubbelklicka på hemknappen osv. för att avsluta appen)
  2. Öppna surfplattans Inställningar.
  3. Klicka fram Timmerweb Standalone bland listan med Appar en bit ner.
  4. Slå av "Aktivera supportläge".
  5. Gå ur inställningar.
  6. Starta Appen.
  7. Verifiera att det INTE står "supportläge", annars gör om ovanstående.

Nu kommunicerar appen med servertjänsterna i DRIFT-/PRODUKTIONS-miljö (http://www.timmerweb.nu/) för att söka, hämta och spara åtgärdsobjekt permanent, samt att installera bakgrundskartor.

Kolla gärna Inställningarna i appen, och vid behov ändra inloggningsuppgifter för normalläget.

...

 

  • No labels