Hjälp och Supportsidor för Timmerweb Standalone.
Här finns samlad hjälp om:
- GIS-klient (för webbläsare)
- App för iPad
Sidorna är till hjälp för dig som användare. Saknar du information får du gärna skicka ett meddelande om detta på adressen nedan.
Klicka på länkarna till vänster, eller använd sökrutan längst upp till vänster.
För fel i systemet; t.ex. fel i GIS-klient, karttjänster, APP e.t.c. kontakta vår Support.
Även för administration användare (lägga till, ta bort, ändra) och ev. andra inställningar. Samt för frågor om utbildning (t.v.):
Mailadress: | support@metria.se | vardagar 8:00-17:00 |
Telefon: | 010-121 81 00 | vardagar 8:00-17:00 |
Ta med följande uppgifter vid kontakt, så går vår hantering fortare.
Alla ärenden: | Ange förnamn, efternamn och organisation/företag. |
Vid alla FEL: | Skicka en utförlig beskrivning; t.ex. vad du gjorde innan felet uppstod, steg för steg. |
Vid FEL, GIS-klient: | Ange webbläsare och dess version. Skicka gärna skärmdump (Alt+PrtScn) som illustrerar problemet. |
Vid FEL, APP: | Ange iPad-modell. Ange iOS-version. Skicka gärna skärmdump (Start+Hemknapp) som illustrerar problemet. |
Vid administration av ANVÄNDARE; | Ange användarens förnamn, efternamn och E-post. Ange om nya användare ska ha behörighet till appen eller inte. Gör gärna en lista på de som ska läggas till resp. tas bort, om det är många. |
OBS! För felrapporter och frågor om Nemus avverkningsanmälningar, kika på sidan GIS-KLIENT FAQ först.
Felrapporter och frågor om FastighetSök, se FastighetSök Support.
För avtalsfrågor, förfrågningar, prisuppgifter, utökad behörighet till appens servertjänster m.m.- se kontaktuppgifter till säljare på sidan "Lösningar anpassade för skogsbranschen" på vår hemsida (eller på Timmerwebs produktsida).
AKTUELLT (nyheter, meddelanden, driftstörningar etc.)
GIS-klient
GIS-KLIENT FAQ (kända fel, vanliga frågor etc.)
GIS-KLIENT NYHETER (release notes)
App för iPad
APP NYHETER (release notes)
Webbsystemet, GIS-klient: http://www.timmerweb.nu